Podzimní výšlap do Chřibů 2009

1. – 15. 11.2009

Po loňských Toulovcových maštalích jsme letos pro podzimního Mervina zvolili blízkou ale krásnou variantu Chřibů. O akci se zasadil především Hořák, který tak dlouho dotíral, že chce na podzim někam vyrazit, až jsme podlehli.

Podlehli je silné slovo z mnoha oslovených se našli jen dva dobrovolníci, kteří byli ochotni výlet absolvovat. Zájem nebyl příliš velký, ale zdravé jádro Hořák, Macek a Dave slibovalo kvalitní akci. Vyrazili jsme s Hořákem v pátek vlakem z hlaváku něco kolem půl paté s cílovou stanicí Jestřabice. Macka jsme nabrali ve Slavkově. Zastávka v Jestřebicích je trošku v poli, do vesnice je to přes kopec cca 20 min. Překvapivě tam měli více než jednu hospodu, ale zakotvili jsme hned v první, kde točili Černou Horu a začali spřádat plán výletu. Padlo rozhodnutí, že půjdeme po hlavním hřebenu přes Kazatelnu kolem Cimburku přes Staré Hutě směrem na Brdo a Bunč s pravděpodobným cílem v Kostelanech. Buchlovu jsme se chtěli záměrně vyhnout, protože to tam všichni známe. Vše ale dopadlo nakonec úplně jinak.

První hospoda byla velmi útulná a dobře se o nás starali. Když jsme si ale začali sami točit pivo a Hořák si sám naléval plachetničky z lednice, bylo jasné, že tu něco nehraje. Nakonec se nám podařilo se sebezapřením hospodu opustit, ale všichni již tušili, že se ráno dostaneme do časového skluzu. Druhý den jsme se museli nejdřív hledat, protože Hořák tradičně hledal soukromí pro ubytování mimo hlavní tábor.

Po snídani, která proběhla těsně před polednem, jsme pokračovali v cestě. Měli jsme kliku na počasí. Vzhledem k tomu, že čtrnáct dní před výletem pořád pršelo, víkend byl luxusní, teplo a slunečno. V prostředí Chřibů to byla nádhera, celý první den jsme šli mimo civilizaci, tak jsme si to pěkně užívali. Podzim je pro takové výlety jako stvořený. Atmosféru zbarveného listí a krásných kopců dokreslovaly časté studánky. Větší zastávku jsme udělali u kaple sv. Klimenta, což je pěkné poutní místo.

Dále jsme pokračovali kolem Kazatelny přes Ocásek. Poučeni z minulého večera jsme tentokrát nescházeli do blízké Stupavy, ale ubytovali jsme se na kopci nad vesnicí. Bylo ale již jasné, že plánovaná trasa bude pozměněna. Druhý den jsme protnuli státní silnici na Hradiště a sešli do Starých Hutí. Tam jsme se rozhodli, že se vydáme směrem na hrad Buchlov a sejdeme do Buchlovic, kvůli ideálnímu spojení do Brna. Buchlov byl zavřený, ale navštívili jsme útulnou hospůdku pod hradem. Cesta do Buchlovic za slunečného počasí již ubíhala rychle. V Buchlovicích jsme zhodnotili povedený víkend a dali poslední pivko na náměstí. Po cestě zpět nás čekala ještě jedna úsměvná historka, když jsem nastoupili do autobusu, který nezastavoval ve Slavkově, kam potřeboval Macek. Řidič mu ale slíbil, že když si koupí lístek až do Brna, tak mu ve Slavkově přibrzdí.

Akci jsme zhodnotili jako velmi povedenou a Chřiby doporučujeme v každé roční době nejen pěšky ale i na kole….